Pentru ca nu face sens sa vorbim despre tipuri de achizitii pe care le ai la indemana atunci cand doresti sa cumperi o masina, in acest articol o sa plecam de la ideea ca ai decis asupra leasing-ului. Evident, vorbim despre o procedura ai carei pasi, etape, cum vrei sa spui, trebuie sa le cunosti! Te ajutam sa faci acest lucru, prin informatiile urmatoare!
Obtinerea aprobarii de finantare a leasing-ului
Aprobarea de finantare pentru leasing se constituie in primul pas pe care persoana (juridica sau fizica) care a decis sa cumpere o masina in leasing trebuie sa il faca. „Ce presupune aprobarea unui imprumut in acest caz si cum se procedeaza pentru a fi eligibil?” – sunt intrebari firesti care necesita raspunsuri in cunostinta de cauza.
Indiferent de statutul persoanei care urmareste sa obtina aprobarea imprumutului pentru leasing, in ideea in care poate fi o firma sau o persoana fizica, se va trece printr-un proces de verificare. In cadrul acestui proces, firma care se ocupa de acordarea creditelor, in mod evident, a fondurilor, va verifica eligibilitatea clientului in cauza, consultand prin una sau mai multe agentii care stocheaza informatii care pot sa stabileasca nivelul de bonitate.
Cererea de finantare poate sa fie respinsa in cazul in care nivelul de bonitate nu se incadreaza in punctajul impus de compania care asigura imprumutul. Atentie, insa, companiile care acorda finantare dispun de un sistem propriu de cotare si punctajele difera de la una la alta, ceea ce inseamna ca o cerere respinsa de o companie, poate fi aprobata de o alta.
Etapele imprumutului de leasing
Etapele sau pasii unui astfel de imprumut se pot comprima in urmatoarele aspecte:
Completarea formularului de solicitare a unui credit
- logica contractarii unui leasing este simpla, incluzand:
- decizia de a cumpara o masina in leasig;
- alegerea producatorului auto si a modelului de autovehicul;
- analizartea optiunilor de creditare si alegerea aceleia care raspunde intereselor proprii;
- solicitarea si primirea ofertei de leasing.
Dupa primirea ofertei, clientul va primi si formularul pe care trebuie sa il completeze in vedere obtinerii finantarii. Completand acest formular, clientul isi exprima acordul in legatura cu verificarea bonitatii sale, in ideea in care trebuie sa i se stabileasca eligibilitatea pentru obtinerea sumei de bani necesare pentru leasing.
Intocmirea documentatiei
Anumite documente vor fi solicitate indiferent daca persoana solicita leasing-ul este fizica, fizica autorizata sau companie.
De regula, unei persoane fizice i se solicita urmatoarele:
- copie a actului de identitate;
- adeverinta de venit tip (difera in functie de societatea de finantare);
- copie a contractului de munca;
- copii ale unor facturi de utilitati emise in ultimele trei luni, pentru a se face dovada numelui si adresei.
- tipizatele: cererile de finantare si asigurare, acordul CRB.
Sunt companii a caror politica permite ca, in anumite conditii, persoane fara venit sau cu venituri mici si persoane care apar in Biroul de Credite sa fie considerate eligibile.
Pe de alta parte, dosarele intocmite de persoane fizice autorizate trebuie sa includa:
- documente juridice de constituire si autorizare;
- copie a certificatului de inregistrare fiscala (daca exista);
- decizia anuala de impunere pe ultimii doi ani incheiati si decizia de impunere pentru plati anticipate cu titlu de impozit pentru anul in curs, stampilate de Administratia Financiara;
- registrul de incasari si plati;
- cererea de finantare completata si semnata;
- cerere de asigurare.
Nu in ultimul rand, dosarele intocmite de firme trebuie sa includa:
- copie a certificatului de inmatriculare;
- copie a Actului Constitutiv;
- copii balante si bilanturi;
- cererea de finantare si cererea de asigurare.
In functie de politica companiei de leasing, firmele nou infiintate, cele cu datorii la bugetul de stat sau care la final de an financiar sunt pe pierdere, pot fi eligibile.
Verificarea clientului
Inca putin pana la capatul tunelului, desi verificarea propriu zisa este cea mai importanta etapa dintre cele mentionate aici. Firma de leasing va solicita o copie a istoricului de creditare pe care clientul il are, cel mai adesea, de la Biroul de Credite. Istoricul si documentatia furnizata de client vor fi analizate, urmand ca in functie de acestea, sa se dea rezolutia de dosar aprobat sau respins.
Contractul de Leasing
Presupunand ca dosarul a fost acceptat, urmeaza semnarea formularului de comanda a vehicului dorit. Inainte de data in care masina va fi livrata, clientul va primi si contractul de leasing. Este foarte important ca inainte sa fie semnat, sa se citeasca cu mare atentie, pentru a se evita posibile capcane, penalitati uriase etc (te ajuta cateva tipsuri utile pentru negocierea leasingului auto).